KURSUS PENGENALAN PERTOLONGAN CEMAS DAN CPR

Tarikh: 28hb Julai - 29hb Julai 2010

Tempat: Ibu Pejabat Cawangan BSM Kelantan

Peserta: 30 orang dari Jabatan Perhutanan Negeri Kelantan


Pn. Nur Najwa Dina Anak Abong
Penolong Pengarah Idustri Perhutanan
Jabatan Pehutanan Negeri Kelantan

Bersyukur kehadrat Ilahi kerana dengan limpah dan kurnianya BSM Kelantan telah berjaya melaksanakan Kursus Pengenalan Pertolongan Cemas kepada pegawai dan kakitangan Jabatan Perhutanan Negeri Kelantan seramai 30 orang yang berlangsung selama 2 hari.

Objektif utama kursus ini diadakan adalah untuk memberi pendedahan terhadap teknik pertolongan cemas. selain itu menambah kemahiran peserta dalam menangani kecederaan serta mengendalikan mangsa semasa kecemasa. kursus ini juga bertujuan memberi pendedahan terhadap aspek keselamatan di tempat kerja/ lapangan dan teknik rawatan sementara.

Pada akhir kursus ini peserta perlu menduduki peperiksaan teori dan praktikal yang dikendalikan oleh Jurulatih BSM Kelantan En. Norudin Bin Yaacob (Penolong Pengarah Latihan).

semoga semua peserta lulus dengan jayanya dan ilmu yang dipelajari dapat diperaktikkan semasa menajalankan tugas tidak kira dimana jua dalam apa-apa keadaan sekalipun.









Sesi bergambar pegawai dan kakitangan Jabatan Perhutanan Negeri Kelantan bersama Pegawai dan jurulatih BSMM Cawangan Negeri Kelantan

Gambar terpilih