PERKHEMAHAN PERDANA 2011






Tarikh : 27hb April - 30hb April 2011
Tempat: Kem Latihan BSMM, Kandis, Bachok
Penyertaan: 1,897 orang Pelajar dari SM dan SK
Pegawai: 200 orang

Sekali lagi BSM Kelantan berjaya menganjurkan Perkhemahan Perdana 2011 dengan penyertaan yang ramai. Buat pertama kalinya BSM Kelantan melaksanakan perkemahan di tempat sendiri iaitu di Kem Latihan BSMm Kandis, Bachok yang berkeluasan 10 ekar. TERIMA KASIH Kepada Kerajaan Negeri Kelantan dan Pejabat Tanah Daerah Bachok atas pemerian tanah tersebut.

walaupun banyak dugaan dan rintangan yang dilalui oleh BSM Kelantan dalam melaksanakan perkhemahan tersebut, berkat kesabaran dan usaha Jawatankuasa BSM Kelantan dan Sekretariat dalam memastikan semua dapat dapat dilaksanakan akhirnya membuahkan hasil apabila menerima kunjungan pertama seramai 1897 orang peserta. ini adalah suatu diluar jangkaan BSM Kelantan.

pada tahun ini juga Yayasan Islam Kelantan telah muncul Kontingen Terbaik dan Belia Lelaki dan Perempuan Terbaik dalam perkhemahan tersebut. Syabas dan Tahniah kepada YIK kerana telah berusaha keras dalam memastikan kejayaan dan kemenangan milik mereka.

semoga SUKBEL 2011 nanti mendapat sambutan yang baik daripada Pelajar yang berumur 15 - 25 tahun yang akan berlangsung pada 28hb - 3hb Jun 2011 di tempat yang sama.

Kekalkan Kejuaraan Kontingen Kelantan selama 4 tahun berturut-turut .....

Gambar terpilih